هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۴۶ ب.ظ

خاطره هشتم در خدمت شهر بودن


در خدمت شهر بودن                             

یکی دیگر از ویژگی های  آقای نویسی این بود که خود را در خدمت شهر می دانست نه در خدمت شخص. اگر کسانی که کاراجتماعی و سیاسی انجام می دهند درتصمیمات خود این نکته مهم را مد نظر داشته باشند ؛ دچار تنگناها و معضلات اجتماعی نخواهند شد. آقای نویسی در تصمیماتی که می گرفت، خدا را در نظر می گرفت؛

«و من یتوکل علی الله، فهُوَ حسبُه»

و به همین دلیل منافع جمع را بر منافع شخص یا اشخاص خاص ترجیح می داد. از ابتدای شهر دلیجان به سمت اصفهان، زمین های بسیار زیادی به نام فردی خاص ، سند صادر شده بود. فقط بخش محدودی از زمین ها جزو مستثنیات محسوب می گردید؛ و طبق قانون باید در اختیار مالک آن قرار می گرفت.

 

 

مرحوم نویسی تلاش گسترده ای کرد تا توانست آن زمین ها را به دولت بازگرداند؛ اکنون زمین های مذکور از سوی دولت به جوان ها واگذار شده و به صورت شهرک های زیبایی در آمده است.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی