هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.

  دیدار با آقای نویسی پس از تحویل سال

 

 

 

 

عید بُرا (2) 

مردم دلیجان در گذشته های دور، در لحظه ی تحویل سال در مسجد حضور می یافتند.مسجد خانه خداست؛ و هیچ چیزی بهتر از این نیست که انسان در لحظه ی تحویل سال میهمان خدا باشد.اگر برایش مقدور نیست به مسجد برود، در امام زاده ها ، اماکن متبرک، کنار قبور شهدا و اولیای الاهی حاضر شود. اولیای خدا انسان ها را دعا می کنند. و حتی در عالم برزخ نیز دستشان باز است که کارهایی برای انسان ها انجام دهند.

 مسجد جامع دلیجان- عکس از فتو وبلاگ دلیجان دلیجان - استان مرکزی

مسجد جامع دلیجان - سه ستون در تصویر مشاهده می شود. مرحوم حاج آقا حایری همیشه کنار ستون وسط و رو به قبله می نشست؛ درس می داد؛ و برای این که در نماز جماعت، اتصال صفوف رعایت شود؛ در همین مکان می ایستاد؛ و به اقامه ی نماز جماعت می پرداخت

هر یک از محله های دلیجان دارای یک مسجد است. مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در محله ی باغ پنبه قرار دارد. در آن زمان خیابان طالقانی وجود نداشت. و پارک خیابان طالقانی نیز به صورت قبرستان بود.ما اهالی محله ی باغ پنبه ، در لحظه ی تحویل سال در مسجد امام حسن مجتبی حاضر می شدیم

مرحوم حاج موسی الرضا صادقی _ خدا رحمتش کند _ در داخل یک کاسه ی چینی، برخی از آیات قرآن، دعاها و اسماء جلاله ی الاهی را با آب زعفران می نوشت. سپس مقداری آب در آن می ریخت؛ و پس از پایان مراسم شادی بخش تحویل سال، مقداری از آب را به هر یک از حاضران می داد؛ بخورند. یادش به خیر، خیلی صفا داشت.

 مسجد جامع دلیجان- عکس از فتو وبلاگ دلیجان دلیجان - استان مرکزیامروزه علم و دانش پیشرفت زیاد کرده است. متخصصان ژاپنی که در آزمایشگاه های مجهز کار می کنند؛ با ارائه عکس هایی ثابت کرده اند؛ مولکول های آب ، پس از تماس فیزیکی با آیات قرآن ، بی درنگ، به صورت کریستال هایی بسیار شفاف، جذاب، زیبا ، چند بعدی و منظم در می آید. این اثر وضعی تماس آب با آیات قرآن است.

 در روایات هم هست که آیات خاص قرآن را بر ظرفی از آب بخوانید و بر آن بدمید و به بیمار بدهید بخورد.

طرح «سال نو را از مسجد آغاز کنیم» در مساجد استان تهران

از سازمان تبلیغات اسلامی، امامان مساجد و مسئولین امر خواهش می کنم که این مراسم فرح بخش را در لحظه ی تحویل سال در مساجد انجام دهند و همانند مراسم شب های قدر، درب مساجد در لحظه ی تحویل سال باز باشد؛ تا مردم به تلویزیون های اجنبی نگاه نکنند؛ بلکه در مساجد حضور یابند. مردم دلیجان که ذاتا به عالمان دینی علاقه مند هستند ؛ بعد از تحویل سال به منزل مرحوم آیت الله نویسی و منزل مرحوم آیت الله حاج شیخ مصطفی حایری می رفتند تا آنان را زیارت کنند. مرحوم حاج آقا حایری در هر یک از ملاقات ها ، روایتی را با خط ثلث و فوق العاده زیبا در دفترچه ام می نوشت. این دفترچه را یادگاری نگه داری می کنم.  

مرحوم حاج آقا نویسی معمولا حدیثی را می خواند و نصایحی می کرد. در یکی از ملاقات ها ، پس از تحویل سال به منزل حاج آقا نویسی رفتم. بعد از این جانب ، آقای غلام حسین صمدی که رییس آموزش و پرورش بود به همراه برخی دوستان اش آمدند.حاج آقا نویسی با آنان مصافحه و احوال پرسی کرد. سپس از آنان پرسید: چه خبر؟ آقای صمدی گفت: جدیدترین خبر این است که فصل بهار از راه رسید و ثابت کرد که بر زمستان غلبه کرده است. حاج آقا نویسی که اهل مزاح و شوخی بود گفت: خبر باید مفید فایده باشد.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی