هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۱۰ ب.ظ

خاطره پانزدهم عدم اقبال به شغل قضاوت


خاطره پانزذهم  عدم اقبال به شغل قضاوت 

 

                       

     در سال های نخست انقلاب اسلامی، قوه قضاییه به قضات فاضل و فقیه نیاز مبرم داشت. هر چند که این نیاز همیشه وجود خواهد داشت اما در آن سال ها بیشتر بود. یکی از روحانیون که در قوه قضاییه، مسئولیت جذب و استخدام قضات را به عهده داشت؛ بارها از حاج اقا نویسی دعوت کرده بود که به دادگستری بیاید و تصدی دادگاه کیفری یک را در سطح استان بپذیرد. و یا حتی در دیوان عالی کشور به عنوان قاضی عالی رتبه مشغول قضاوت شود. آقای نویسی به همه مناصب مذکور پشت پا زد و حاضر به پذیرفتن هیچ یک از آن ها نگردید. زمانی که بنده به ایشان مراجعه کردم تا برای شغل وکالت مشورت کنم؛ فرمود:  

(شغل خوبی نیست؛ زیرا وکیل را می خرند و او برای پول، هر کاری می کند).

     بنده فکر می کردم که وکیل می تواند فقط از حق و حقیقت دفاع کند؛ اما پانزده سال بعد، یعنی در سال 1386 به همان نتیجه ای رسیدم که آقای نویسی در روز نخست تذکر داده بود. حق و باطل ، آن قدر، مخلوط و ممزوج است که کمتر کسی توان تشخیص آن را دارد. آیا بیست میلیون تومان حق الوکاله، این ارزش را دارد که انسان حاضر شود کوچک ترین حقی از دیگران ضایع شود؛ ودر قبال آباد کردن دنیای دیگری، خود در سرای آخرت معذب بماند؟ آقای نویسی را خدایش بیامرزد؛ ابتدا خود به علمش عمل می کرد وپس از آن دیگران را نصیحت می کرد. نخست خودش از شغل قضاوت روی برگرداند و بعد مرا توصیه کرد این گونه مشاغل را رها کنم .  

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی