هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

خاطره بیست و پنجم - مامور به انجام وظیفه

طره بیست و پنجم مامور به انجام وظیفه

     مامور به انجام وظیفه     

         

حضرت امام خمینی در یکی از سخنان اش فرمود: ما مامور به انجام  وظیفه ایم ، نه مکلف به نتیجه .

 این قاعده، در همه ی ابعاد زندگی انسان جاری است. چه زندگی فردی، و چه زندگی جمعی. بعضی وقت ها که حاج آقا نویسی وارد مسجد جامع می شد تا خطبه های نماز جمعه را بخواند؛ شاید تعداد حاضران، کمتر از ده نفر بود. این مسئله، هرگز باعث نشد که او قهر کند و یا بخواهد به شهر دیگری برود؛ بلکه بر اساس احساس وظیفه، تذکر می داد؛ و نماز گزاران را دعوت می کرد که هفته آینده، کمی زودتر بیایند.

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

 

هزاران عالمان دینی، در طول تاریخ شیعه، زحمت های طاقت فرسا کشیده اند و از جان خود مایه گذاشته اند؛ تا ما را با اسلام آشنا کنند. کسانی مانند شهید اول و شهید دوم در زیرزمین ها و زندان های مخوف، شکنجه شدند؛ و به شهادت رسیدند؛ اما حاضر نشدند از تبلیغ شیعه، دست بردارند.  

یکی از آنان ، مرحوم آیت الله علامه شیخ محمد علی عَمری است ؛ که امام جماعت شیعیان شهر مدینه بود.او که صد و چهار سال عمرکرد؛ در روز سه شنبه پنجم بهمن 1389 شمسی، برابر با بیستم صفر 1432 قمری – روز اربعین – به دیدار معبود شتافت. تبلیغ مذهب شیعه در کشوری مانند عربستان جرات و شهامت می خواهد؛ وگرنه در کشوری مانند ایران که استان دار و فرماندار و رییس کلانتری اش شیعه هستند آسان است. علامه عَمری ، تحت هیچ شرایطی حاضر نشد با وهابیون سازش کند و از تبلیغ شیعه و خاندان عصمت و طهارت دست بردارد. وهابیون حکم اعدامش را صادر کردند و او را پای چوبه دار بردند. هنگامی که طناب دار را بالا کشیدند؛ ناگهان، طناب پاره شد. وهابیون به یک دیگر گفتند (این قضیه نشان می دهد که اعدام این فرد برای ما میمنت و شگون ندارد؛ و بهتر است به زندان منتقل اش کنیم .)

آن عالم ربانی را به زندان بردند و قریب پنجاه سال زندانی اش کردند. مردم دنیا خیال می کنند که نلسون ماندلا با تحمل 23 سال زندان، بیشترین سال ها را در حبس گذرانده است؛ در حالی که باید مرحوم آیت الله عَمری را  رکوردشکن بدانیم؛ زیرا او 45 سال از عمرش را زندانی بوده است.

 بهتر است او را بیشتر معرفی کنیم و بگوییم چه کسی است. امام زمان علیه السلام چهار نایب خاص داشت: عثمان بن سعید عَمری – محمد بن عثمان عَمری – حسین بن روح نوبختی- علی بن محمد سمری

نواب اول و دوم، پدر و پسر بودند. مرحوم علامه محمد علی عَمری که چهل و پنج سال درزندان های حکام سعودی محبوس بود؛ از نوادگان نواب اول و دوم بود. خدایش رحمت کند که در دفاع از مذهب شیعه و خاندان اهل بیت علیهم السلام،  ژن اجدادش، در خون او بود. رحمه الله علیه رحمه واسعه.

هم اکنون نیز فرزندش حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم عَمری دامت برکاته، امام جماعت مسجد شیعیان مدینه است.  

 این جانب در سال 1391 شمسی برای انجام مناسک حج تمتع به حج مشرف شده بودم. در عصر روز شنبه پانزدهم مهرماه 1391 به اتفاق اعضای کاروان، به مسجد شیعیان مدینه مشرف شدیم تا آن جا را بازدید کنیم. این مسجد که در باغی وسیع قرار دارد؛ از زمان صدر اسلام تا کنون، تاریخ عظیمی را در دل خود دارد. 

 در آن روز، بنده برای زائرانی که از شهرها و کاروان های مختلف بودند؛ چند دقیقه سخنرانی کردم و توضیح دادم که امام جماعت این مسجد از نوادگان نایب اول امام زمان علیه السلام است. روحانی کاروان ما حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ وحید جلالی که انسانی فرهیخته، متواضع و از خاندان فقاهت و مرجعیت است؛ و برادرش نیز مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ به بنده فرمود : ( من تا کنون این مطالب را نشنیده بودم ؛ بیا به اتفاق هم دیگر نزد امام جماعت برویم و راجع به صحت و سقم این قضیه پرسش کنیم). با کمال میل پذیرفتم و پس از پایان نماز جماعت عشاء، نزد حجت الاسلام شیخ کاظم عَمری رفتیم.  

حاج آقا جلالی که به زبان عربی تسلط دارد، مرا به عنوان یک مدرس دانشگاه معرفی کرد و از ایشان پرسید: آیا شما از نوادگان نواب خاص امام زمان علیه السلام هستید؟ آقای شیخ کاظم عَمری به زبان عربی پاسخ داد و فرمود: نعم، نعم ،ان شاءالله.   

از پدر ایشان، مرحوم علامه محمد علی عَمری پرسیدند: چطور شد؛ وقتی شما را به دار زدند؛ طناب دار پاره شد. فرمود: وقتی وهابیون طناب دار را به گردنم انداختند؛ در یک لحظه ، ذهنم متوجه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شد و عرض کردم: ای دختر پیامبر، فقط به خاطر شماست که دارند مرا به دار می زنند. وقتی طناب را بالا کشیدند؛ ناگهان پاره شد و من بیهوش شدم. 

عالمان، فقیهان، مجتهدان و مراجع عظام بسیاری، در طول تاریخ، شکنجه شده و به شهادت رسیده اند؛ تا توانسته اند از مذهب و خاندان عصمت و طهارت دفاع کنند. بنابر این مسئولیت ما مردم، در تبعیت از عالمان دینی بیشتر است. 

 بنده در کنار حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم عَمری عکسی یادگاری انداخته ام؛ که آن را در این پست قرار می دهم. تصویری از مرحوم پدرش را نیز از مدینه آورده ام که آن را هم در این پست قرار داده ام. عزیزانی که می خواهند در باره ی نواب اربعه اطلاعات بیشری کسب نمایند؛ بر روی « ادامه مطلب» کلیک کنند.

 

 

 مدیر وبلاگ در کنار حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم عَمری

 جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

شکلک های محدثه

نواب اربعه امام زمان 

 

 ماجرای نجات شیخ عمری از اعدام وهابی‌ها با توسل به حضرت زهرا(س)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی