هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ

خاطره سی و ششم - جایز ندانستن سنج زدن


خاطره سی و ششم 

جایز ندانستن سنج زدن                                   

 

حاج آقا نویسی به آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی (ره) ارادت خاصی داشت. و پیش از این که خود به درجه اجتهاد برسد از آن مرجع بزرگ ، تقلید می کرد.

حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی (ره)

پس از ارتحال امام خمینی (ره) ، اگر کسی از حاج آقا نویسی می پرسید که کدام یک از مراجع فعلی ، اعلم است؟ در پاسخ ، آیت الله العظمی گلپایگانی را به عنوان اعلم معرفی می کرد. استدلال حاج آقا نویسی این بود که چون آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) بر جنازه ی امام خمینی (ره) نماز میت خواند؛ می توان فهمید که آیت الله العظمی گلپایگانی مرجع تقلید اعلم است.

 

مرحوم حاج آقا نویسی به فتوای آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) سنج زدن در عزاداری را جایز نمی دانست و به هیات های عزاداری سفارش می کرد در مراسم عزاداری و زنجیر زنی از سنج زدن پرهیز کنند. استدلال ایشان این بود که اولا: فتوای صریح آیت الله گلپایگانی مبنی بر جایز نبودن آن وجود دارد و ثانیا: سنج زدن چیزی است که در دستگاه یزید مورد استفاده قرار می گرفته است

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی