هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ

خاطره سی و پنجم - خواندن نماز غفیله


خاطره سی و پنجم 

خواندن نماز غفیله      

 .

نماز غفیله

در کتاب وسائل الشیعه ج 8 ، ص 121 روایتی آمده است که بر خواندن نماز غفیله تاکید نموده است.

یزید بن معاویه پس از آن همه جنایاتی که مرتکب شد؛ نزد امام زین العابدین علیه السلام آمد و گفت: می خواهم توبه کنم؛ چه کنم تا گناهانم بخشوده شود؟ امام چهارم به او فرمود: برو دو رکعت نماز غفیله بخوان. حضرت زینب علیها سلام، به امام چهارم عرض کرد: پسر برادرم ؛ با گناهانی که او کرده است چگونه با خواندن دو رکعت نماز غفیله بخشوده می شود. امام چهارم فرمود: او هرگز موفق به توبه و خواندن نماز غفیله نخواهد شد.

در باره ثواب این نماز آمده است که هر کس بین نماز مغرب و عشا دو رکعت نماز غفیله بخواند آن چه سوال کند خداوند به او عطا می نماید.

کلمه غفیله از مصدر غفلت گرفته شده است ؛ وعلت این که آن را غفیله می گویند این است که در ساعت غفلت (بین مغرب و عشا) خوانده می شود؛ زیرا معمولا در این ساعت شیطان سعی می کند افراد را از یاد خدا و فضیلت وصف ناپذیر نافله غافل کند.

مرحوم آیت الله نویسی بدون استثنا همیشه بین نماز مغرب و عشا نماز غفیله می خواند. ایشان کلمات نماز غفیله را به صورت شمرده و با صدای بلند ادا می کرد و حاضران نیز از او الگو می گرفتند و هم زمان با او نماز غفیله می خواندند. در طول سال های طولانی، هرگز ندیدم که نماز غفیله ایشان ترک شود. نماز غفیله ، نمازی مستحب و نوعی نماز حاجت است. چندی پیش ، یکی از ناشران قم، کتابچه ای کوچک - به اندازه کف دست - را چاپ کرده بود که در آن کیفیت خواندن 222 نماز مستحبی را تشریح نموده بود.   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی