هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۲۳ ب.ظ

معرفی کتاب از هجر تا وصال

 


                           معرفی کتاب

 

  


مختصری درباره  کتاب « از هجر تا وصال ، ملاقات های مرحوم محمد جواد شکرین و مرحوم سید علی حسینی دولت آبادی با امام زمان علیه السلام » نوشته حمیدرضا فتحی سقزچی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

این کتاب معرفی‌نامه‌ای است از دو دل‌داده باریافته به محضر حضرت بقیة‌الله(عج) که در عصر ما می‌زیسته‌اند و در اجتماع امروزی رفت‌وآمد داشته‌اند، باشد که باورمان شود‌، تشرف‌های متقن و حقیقی، ویژه قرون گذشته نبوده و در روزگار حاضر نیز می‌توان آن خورشید عالم‌تاب را یافت و سر بر قدم‌هایش سائید.

این کتاب طی سه بخش کلی به معرفی دو تن از مردان خدا و شیقتگان حضرت ولی عصر(ع) یعنی مرحوم محمدجواد شکرین و مرحوم ‌سید‌علی حسینی دولت‌آبادی می‌پردازد.

در بخش نخست، طی شش گفتار به بحث ملاقات با امام زمان(ع) پرداخته شده است. در بخش دوم به معرفی شیخ‌محمد‌جواد شکرین می‌پردازد و دارای سه گفتار است و در بخش سوم نیز طی هشت گفتار، مرحوم سیدعلی حسینی دولت‌آبادی معرفی می‌شود.

 از امتیازات این کتاب که توسط انتشارات «خلق» وابسته به مؤسسه فرهنگی دارالهدی (مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم) در ۳۲۰صفحه و در شمارگان۲۱۰۰ نسخه به زیور طبع آراسته شده است، دقت در نقل تشرفات و استفاده از سخنان و خاطرات چند عالم بزرگوار مرتبط با آن دو مرحوم است که به کتاب استحکام و اتقان ویژه‌ای بخشیده است.

انگیزه ی حمید رضا فتحی سقزچی برای نگارش این اثر ارزشمند:  

در زمستان سال ۱۳۸۲ که این استاد دانشگاه در یکی از جلساتی که در محضر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ‌جعفر ناصری، فرزند آیت‌الله حاج شیخ‌محمد ناصری حضور داشته است، پس از اشاره این عالم ربانی به مقام تشرف مرحوم محمد‌جواد شکرین و مرحوم سیدعلی حسینی دولت‌آبادی، تلاش خود را برای یافتن حقایقی از زندگانی آن دل‌باختگان حضرت حجت‌(ع) آغاز می‌کند که ماحصل آن انتشار این کتاب ارزشمند می‌شود که مطالعه آن را به تمامی عاشقان آخرین ذخیره الهی، حضرت امام زمان(عج) توصیه می‌کنیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی