هفتاد خاطره از آیت الله نویسی امام جمعه فقید دلیجان

وبلاگ شخصی حمید رضا فتحی سقزچی
این جانب حمیدرضا فتحی سقزچی، دانش آموخته ی رشته حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ، عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ، وکیل پایه یک دادگستری، دانشجوی دکتری تخصصی حقوق عمومی، متولد 1343 تهران ، اهل دلیجان و ساکن اصفهان می باشم. امیدوارم با بیان خاطراتی از آیت الله حسین رجبی نویسی امام جمعه فقید شهرستان دلیجان، - که فرزند نداشت - نسبت به بزرگداشت نام و یاد آن مرحوم، قدمی بردارم . ان شاءالله مورد رضایت امام زمان علیه السلام واقع گردد.
پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ب.ظ

خاطره ی پنجاه و هفتم تاکید بر کم غذا خوردن

خاطره ی پنجاه و هفتم تاکید بر کم غذا خوردن 

حاج آقا نویسی نقل می کرد که روزی شیطان بر حضرت یحیی وارد شد؛ و حضرت یحیی علیه السلام از او پرسید که این طناب های مختلف و رنگارنگ چیست که با خود حمل می کنی؟ شیطان پاسخ داد: «این ها وسایل و ابزار کار من است. هر کسی را با نوع خاصی از این طناب ها به سوی خودم می کشانم و او را گول می زنم؛ و نقطه ضعف هر کسی را نیز می دانم».

حضرت یحیی پرسید:«مرا چگونه و از چه طریقی گول می زنی؟» شیطان پاسخ داد:« راه گول زدن تو را به خوبی می دانم؛ و آن این است که در هنگام غذا خوردنت ، در تو ایجاد اشتها می کنم تا بیشتر غذا بخوری؛ وقتی که غذای زیاد می خوری، سست و کاهل می شوی؛ و نمی توانی عبادت کنی و پس از خواب آلود شدن به خواب فرو می روی».

حضرت یحیی به سرعت متوجه نقطه ضعف خودش شد؛ و در همان لحظه سوگند یاد کرد که از این به بعد، هرگز سیر غذا نخورد. شیطان هم که تصمیم راسخ حضرت یحیی را مشاهده کرد؛ سوگند خورد که از این پس ، هرگز کسی را راهنمایی نخواهد کرد.

حاج آقا نویسی پس از بیان این روایت به اثرات بیماری زای زیاد غذا خوردن اشاره می کرد و توضیح می داد که نه تنها زیاد غذا خوردن برای انسان هیچ فایده ای ندارد؛ بلکه حتی آثار مخربی بر روح و روان انسان خواهد داشت؛ و برخی چیزهای منفی  را نیز افزایش می دهد. انسان های لاغر سالم تر هستند؛ و تحرک آنان در نود سالگی بیشتر و راحت تر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۱
حمید رضا فتحی سقزچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی